Am ajuns de la nimic pe Internet sa avem mai multe organizatii.
Avem BRAT care se va ocupa de realizarea studiilor de trafic si audienta (in speranta ca avem bani pentru el).
Azi a trimis o invitatie oficiala si ARMA pentru realizarea unui studiu de audienta. Putin cam tarziu avand in vedere initiativa BRAT, care deja a luat amploare.
Ciprian Stavar se apuca de constituirea IAB Romania. Institutie care se va ocupa de standardizare pe Internet, dar care poate prelua usor si atributiilor celor de mai sus.
Va fi interesant care din aceste 3 drumuri va fi ales. Cred ca la inceput studiul se va face de catre BRAT deoarece s-a miscat cel mai repede. Pe termen mediu si mai ales lung, cred ca IAB va ajunge sa faca acest studiu. Este insa de vazut daca ARMA va fi lasata pe afara.
Pentru ca IAB Romania sa aiba succes pe termen lung si mediu ar trebui ca miscarile pe care le face sa fie destul de inteligente si mai trebuie sa aiba sprijinul puternic al IAB. Oricum anul care va urma in Internet va fi foarte interesant 😉
Draga Vlad, cred ca ar fi inteersant de dezbatut si apoi clarificat enooooooormele diferente intre obliectivele lui BRAT si cele ale lui IAB. Daca poate sa existe un obiectiv pe acelasi interes intre ARMA si BRAT, lucrurile stau cu totul diferit pentru o organizatie profesionala a industriei care, printre alte activitati poate, dar nu este cazul si nici momentul sa gireze sau sa participe (certifice, intareasca, sustina) un studiu de audienta fie ca el se va face de BRAT, ARMA, KARMA sau orice alt organism.
Din acest motiv, am deschis si blogul DESPRE MERE, tocmai pentru a ne clarifica despre ce vorbim.
Anyway, welcome blogului tau. Abia ce amd eschis si eu aprozaru’ ieri.
CS
Ciprian,
Tocmai asta am si spus: IAB poate prelua studiul de audienta intr-un viitor destul de indepartat. Cred ca BRAT este in linie dreapta spre a realiza acest studiu si noi toti il vom sprijini.
Este normal ca in momentul in care Internetul va avea bugete mai mari decat printul sa existe o entitate separata care sa faca studiul.
Cred ca pana atunci IAB Romania are tot timpul pentru a deveni o organizatie puternica si sper sa incheie activitatea de standardizare si pe cea de constituire a unui cod etic.