Nu este primul studiu de la Vodanet, dar asta trebuie mentionat. Este un pop-under, asa ca scoateti pop-up blocker-ul.
L-am vazut pe acasa.ro si pe bloombiz.ro. Nu va inghesuiti, pe acasa.ro apare mai des, ca e nelimitat (nici dupa ce il completezi). In consecinta am completat si eu unul pe bloombiz si vreo 2 pe acasa, dar m-am plictisit, ca incercam sa vad daca pot completa 100 pe zi.
Stiu ca sunteti ocupati, asa ca va dau si un link catre adresa pop-up-ului ca sa nu il mai cautati voi. Studiul este facut de Net Research, care are un site unde nu apar clientii lui (de ce oare ?). Oare exista surse de viciere la studiul asta ?
Softul respectiv este un soft gratuit php pe care l-am folosit si eu o data pentru a face un sondaj. Este un soft bunicel ( vad ca nici interfata clasica nu s-au straduit sa o schimbe ), insa nu e un soft complex, pe care sa faci studii adecvate. E bine sa fie firma de research in EU si sa folosesti pluginuri free. Maine imi iau si eu domeniu ClaudiuResearch ( ca tot ziceai de brandingul companiilor anterior ) .
Tocmai asta voiam sa arat. Ne chinuim sa facem un studiu BRAT care sa fie cat mai corect metodologic.
Suntem inca la: “stiu niste baieti care fac…”.
Anul trecut Vodanet vroia un sfert din piata de publicitate. Daca vreau o cota parte asa mare, trebuie sa am o imagine mai profesionista.
Tot anul trecut Vodanet folosea Gemius, o firma cu o alta imagine decat firma de acum. Gemius are un portofoliu, a investit in piata de la noi facand studii gratuite, a mers la toate agentiile sa prezinte produsele.
Studiul desfasurat de Vodanet pe acasa.ro nu este unul cu scop strict demografic. Mai bine zis, el nu urmareste stabilirea unui profil socio-demografic al utilizatorilor acestui web-site. Studiul desfasurat de Net-Research este unul de ordin calitativ si urmareste stabilirea in principal a motivatiilor vizitarii acasa.ro si apoi analizarea acestora. Practic, s-a dorit identificarea acestor motivatii (declarate!) si, pe baza categoriilor motivationale stabilite, realizarea unor focus-grupuri care sa ofere o imagine mai de detaliu a motivatiilor celor care viziteaza site-ul. Cam aceasta este explicatia in mare a acestui studiu.
In ceea ce priveste faptul ca « Studiul este facut de Net Research, care are un site unde nu apar clientii lui (de ce oare ?) », explicatia nu are nimic ocult, ci este destul de simpla : Net-Research nu a avut pana acum alti clienti. Iar daca doriti mai multe detalii despre pregatirea si experienta celor care lucreaza la Net-Research, dati-mi un semn pe email si va pun la dispozitie mai multe informatii. Desemenea, daca doriti, va stau la dispozitie pentru o discutie mai amanuntita in ceea ce priveste metodologiile generale si specifice de cercetare din stiintele socio-umane.
Evident, comentariile chiar si mai putin incurajatoare la adresa activitatii noastre sunt binevenite. As fi apreciat, insa, daca inainte sa le lansati ati fi mers mai intai la sursa pentru o verificare, macar sumara. Puteati oricand sa adresati o intrebare vis-a-vis de respectivul studiu sau de altele apeland la email sau la suportul online de pe net-research.eu
Aaa, Claudiu, si daca te pricepi la studii calitative pe Internet (am vazut ca vrei sa lansezi « Claudiu Research », dar sa stii ca e greu la inceput, mai ales daca n-ai clienti pe care sa-i afisezi – ai vazut ce zice Vlad ïŠ 🙂 ) – si vorbesc si de aceasta data serios – iti pregatim un loc la noi in celula. 🙂 Cerinte : studii de specialitate si minim doi ani de experienta in cercetari calitative (inclusiv offline). Hai ca nu e greu ïŠ 🙂
Lucian,
Vodanet isi propune sa faca peste un milion de Euro anul asta. In conditiile astea, nu cred ca este normal sa accepte un studiu ale carui rezultate se pot vicia asa usor.
Nu conteaza care este scopul realizarii studiului, daca rezultatele sunt viciate nu au valoare. Daca vrei o sa iti enumar fiecare problema in parte si in ce fel viciaza rezultatele. Le-am expus deja, dar le pot sublinia.
Vlad,
Obiectivele pe care si le propune Vodanet este un alt subiect. Nu cred ca discutam despre acelasi lucru. Asa ca ar trebui sa revenim.
Rezultatele acestui studiu nu pot fi viciate si mie mi s-a parut ca am fost destul de clar. Se pare ca nu. Uite despre ce este vorba.
Cercetarile socio-umane – in toata lumea asta si in orice mediu (inclusiv pe Internet) sunt de doua mari tipuri: cantitative si calitative. Cele cantitative presupun un grad mai ridicat de pozitivism, prelucrari statistice avansate, folosirea tehnicilor de corectie, a esantioanelor, a criteriilor inalt formalizate etc. Cele calitative recurg la un grad de pozitivism mai scazut (in unele cazuri acesta este aproape nul), nu se bazeaza pe prelucrari si corectii statistice, nu foloseste esantioane etc. Cercetarile calitative sunt reprezentate la extrem de abordarile de tip etnografic.
Obiectivele studiilor cantitative si calitative sunt diferite. Spre exemplu, daca in urma studiului efectuat de Net-research pentru Vodanet, am fi venit si am fi spus: “Pofilul sociodemografic al utilizatorului Vodanet este acesta… ” atunci ai putea sa fii suspicios in legatura cu rezultatele (si aici sunt multe altele de discutat – inclusiv faptul ca afisarea bannerului se face fara un pas statistic determinat de un criteriu de esantionare etc.). Dar acest studiu urmareste in principal sa obtina informatii detaliate despre motivatiile vizitatorilor acasa.ro, precum si despre conduita, asteptarile si dorintele acestora vis-a-vis de acest web-site, prin apelul la tehnici de ordin calitativ (interviuri de adancime, focus-grupuri, observatie participativa etc.). Datele obtinute prin aceste studii nu vor fi obtinute niciodata prin apelul la tehnici cantitative – indiferent cat se va stradui IAB sau oricine altcineva (altfel spus, este ca si cum ai incerca sa faci un screening genetic utilizand o lentila de ochelari). In concluzie, ce vreau eu sa-ti spun este ca tu (si este explicabil daca nu ai studii de specialitate – spun acest lucru fara a pune la indoiala experienta ta legata de Internet) faci o confuzie de ordin metodologic intre ce incercati sa faceti voi la IAB in acest moment – adica studii demografice reprezentative care au ca principal scop administrarea media si vanzarea de publicitate online si ceea ce face Net-research – adica studii calitative care au principal scop imbunatatirea serviciilor respectivului site, in cazul de fata. IAB (prin serviciul deja contractat la o agentie specializata) va realiza studii demografice si de audienta online pentru cu totul alt scop, decat apeleaza la Net-research Vodanet sau un alt publisher online.
Sper sa fi fost mai clar. Daca nu, te invit la o cafea si-ti tin o prelegere de metodologia cercetarii socio-umane 🙂 sau, eventual, poti veni la un curs alaturi de studentii mei.
:-)) Si apropos de vicierea rezultatelor si de raspunsurile multiple date de tine la chestionarul de pe acasa.ro – chiar te plateste MediaDirection cu mai mult de 10000 Euro pe luna sau ai vrut doar sa dai bine in statistici ? 😉
Nu Lucian,
Vroiam sa iasa un studiu in care pe acasa.ro ieseau foarte multi cu venituri foarte mari. Nu vreau sa ma leg de chestionar, dar treptele de salarizare sunt exagerate si cred ca stii si tu, ca vei primi cel putin un raspuns pe fiecare varianta (cati crezi ca au in Romania peste 10.000 E si stau sa completeze un chestionar online ?).
Sunt de acord ca exista o diferenta intre calitativ si cantitativ, dar folosirea unui pop-under pentru studiu inseamna ca doar 10-20% din toti utilizatorii vor putea vedea studiul. Un simplu poll pe site ar fi fost mai vizibil. Chiar daca este un studiu calitativ, cu datele de la el vei lua decizii care vor influenta pe toti utilizatorii. Cred ca asta ar fi o eroare.
Daca n-as avea clauze de confidentialitate la contract si n-ar fi unele legi care ma impiedica, ti-as da un raspuns mai concret legat de persoanele care au peste 10000 Euro si care au stat sa completeze chestionarul 🙂
Iar in ceea ce priveste deciziile si influenta, intr-un fel tu ai dreptate…
Spre exemplu, discutia noastra de acum ar putea influenta traiectoria lunii (si la modul absolut probabil chiar ca o face). Dar stim amandoi la fel de bine ca, la felul in care se iau deciziile in Internetul romanesc, asta ar fi ultima grija.
Oricum, mi-a facut placere sa discut cu tine – poate ca ne vom si cunoaste face-to-face (apropos, MediaDirection nu vrea nishte studii online calitative?) 🙂
Propun sa ne oprim aici cu polemica si sa o continuam cand vom sta la o cafea. Spor la munca si sper sa ne mai auzim.