Alin Popescu e una din persoanele cele mai echilibrate din piata de media online. De curand a relansat site-ul sau www.avocatnet.ro . Relansarea a produs o flama puternica in industrie legata de copierea design-ului site-ului. Pentru ca am foarte multa incredere in el, m-a interesat doar versiunea lui asupra lucrurilor. Cred ca sunt mai multe motive pentru care se ajunge la astfel de situatii.
Pana sa lucrez in publicitate am crezut, ca orice inginer, ca cel mai mult conteaza ideea, scanteia care duce la o inventie, la o descoperire. De aceea am un scris indescifrabil, e un adevarat cod personal, doar eu il poate descifra. Bine ca acum doar ma mai semnez. Lucrand pe partea de online, am avut cotact cu mai multe site-uri, dintre care unele chiar interesante, dar care nu stiau cum sa se prezinte si nu puteau intelege ca lipsa unor formate standard erau un handicap mare pentru ele. Sa trebuiasca sa suporti costul unui banner in plus pentru un site mic chiar nu era rentabila.
In scurta mea experienta, am invatat ca o prezentare bine facuta poate vinde si o idee mai putin stralucita. Dintr-o prezentare clientul trebuie macar sa aiba impresia ca a inteles despre ce e vorba si ca se cere un cost echitabil. Pentru internet o regula de baza pentru utilizabilitate (cred ca aceasta este traducerea aproximativa pentru “usability”) este ca utilizatorii tai vor petrece cel mai mult timp pe alte site-uri. De aceea site-ul tau trebuie sa se functioneze similar cu restul site-urilor.
Pentru a functiona similar cu alte site-uri, trebuie sa nu difere cu mult de alte site-uri. Un site care are meniul altfel decat vertical sau orizontal are toate probabilitatile sa fie un esec. Daca trebuie sa respecta diverse standarde, sa includa anumite formate publicitare, camp de search etc, sunt putine posibilitati sa nu semene cu alte site-uri.
Nu cred ca un site care prezinta informatii complexe isi permite sa fie revolutionar in design. Riscul unui esec este foarte mare. Cred ca Alin stie bine acest lucru si nu a incercat o revolutie. Incerc sa imi imaginez cum ar arata o pagina de intro in care Alin sa ne spuna in 30 de secunde ce isi propune sa faca site-ul si cum se utilizeaza functiile sale, eventual sa fie si un help contextual in care apare capul lui Alin si o bula cu explicatii.
Ca exemplu, pentru ca particip la campania de blogvertising nu prea am optiuni pentru link decat  Congelator
Vlad, am descoperit si eu azi subiectul asta si … sunt surprins de starea puber-adolescentina a discutiei.
Subiectul real nu cred ca e nici bonitatea lui Alin (pe care o confirm si eu fara ezitare) nici faptul ca din miile de siteuri care se “reconstruiesc” apar similitudini.
Personal sunt surprins de virulenta unei atitudini profund imature de tipul nu e bun ca “seamana”, ba e bun ca nu seamana. Asta poate fi o discutie despre “freza” intre liceeni si poate genera “frizuri” mai originale sau nu… dar daca vorbim spre exemplu despre … angajare ea nu mai are loc. Iar daca are loc ea e oricum devianta indiferent daca angajatorul spune “te angajez ca ai frizura originala” sau “nu te angajez ca n-ai freza originala”.
Iar internetul romanesc ar trebui sa devina o treaba serioasa chiar daca… romanii incamai afla prognoza meteo pt Bucuresti de la Yahoo sau CNN.
Mi se pare notabil faptul ca s-a ajuns la dat telefoane cu injurii. Pana acum injuriile ramaneau pe forumuri.