Acum 2-3 ani, se spunea ca o campanie online este foarte ieftina. Piata s-a maturizat, traficul a crescut foarte mult si odata cu valoarea pietei, au crescut si rate-card-urile. Putini mai au perceptia ca o campanie online este foarte ieftina. Pe masura ce clientii mari incep sa investeasca mai mult si mai constant, clientii mici se confrunta cu o treapta din ce in ce mai mare de intrare in piata.
Solutia pentru a nu pierde acesti clienti (mici, dar multi) este de a diversifica produsele pe care le oferi. Ideal, se poate scala o campanie de la nivelele cele mai de jos, catre praguri cat mai inalte. Totusi, solutia este temporara. Desi au inertie mare, si clienti mari vor incepe sa foloseasca produsele noi, ceea ce va duce, din nou, la cresterea costurilor.
Din aceasta lupta, se vor invata cateva lucruri esentiale:
– trebuie sa masori eficienta campaniei, pentru ca vei investi doar acolo unde ai rezulatate
– trebuie sa folosesti mixuri cu diferite produse pentru a putea obtine rezultate cat mai bune
– nisele sunt cele mai eficiente si e bine sa cauti nisele cat mai bine definite si mai restranse
– atata timp cat poti masura rezultatele campaniei tale (si ai rezultate), nu trebuie sa iti vezi campania
Ultima afirmatie poate parea ciudata, dar va fi din ce in ce mai greu sa cumperi o campanie vizibila pe un site cu multe milioane de afisari. De asemenea, va fi greu sa cauti prin zecile de nise unde apare campania.
Comunicarea online va fi din ce in ce mai analitica si tehnica.
… este deja mai analitica si mai tehnica. Ramane problema gasirii niselor … si dincolo de studii … ramane si problema digitalizarii oamenilor care se ocupa de online 🙂