O buna parte din piata de media online este formata de segmentul telecom. Desi sunt putini clienti, ei strang un volum important. Cu toate acestea se asteapta o crestere importanta prin intrarea unor noi competitori si prin inasprirea concurentei pe masura ce toti jucatorii din piata incearca sa atace noi segmente ale pietei telecom.
Principalul client nou este RCS&RDS care intra pe segmentul 3G. Acest lucru va atrage probabil si concurentul lui traditional UPC – Astral (desi viitorul acestuia este incert). Ambele se bazau pana acum pe reteaua proprie de vanzare si foarte putin pe promovare mass-media. Cred ca vor fi nevoiti sa faca acest lucru, deoarece Orange ataca segmentul telefoniei fixe si isi va intensifica prezenta pe segmentul accesului la internet prin pachete telefonie fixa – telefonie mobila – acces internet. Romtelecom-Cosmote va trebui sa puna si el accent pe segmentul de telefonie fixa, mai ales pentru partea de apeluri internationale unde a pierdut foarte mult.
Aceste miscari vor impulsiona si Vodafone, care cred ca va veni in curand si cu o oferta de telefonie fixa. Concurenta sporita s-ar putea sa trezeasca si alti competitori, printre care cel mai mare e Zapp.
Mai pe scurt, toate segmentele telecom vor fi mult mai dinamice, chiar si cel de Cablu si TV (Vodafone are deja un serviciu concurent si probabil Orange si Romtelecom vor urma). Cuvantul de ordine va fi pachet, fiecare incercand sa se extinda sprijinindu-se pe segmentul in care au intaietate. In cativa ani, concurenta pe segmente se va estompa in fata integrarii serviciilor.