Perioadele cele mai grele, atat pentru furnizori cat si pentru clienti, sunt cele in care bugete mari incearca sa patrunda pe media in sold-out si in perioade de scaderi ale consumului de media.
Orice media inregistreaza o variatie in functie de sezon. De obicei, si publicitatea atrasa de aceasta media inregistreaza o variatie similara. Bugetele mari nu se cheltuie usor si se prelungeste perioada de consum intens de media. Anul acesta este prima oara cand si pe internet lunile iunie si iulie au fost in sold-out, in special pe site-urile business.
Pana acum variatia sezoniera pentru vara era, mai degraba, o scadere a ratei de crestere a site-urilor. Traficul a inceput sa se plafoneze si variatiile sezoniere inseamna scadere a traficului. Pentru Wall-Street si ZF, anul trecut, iunie a variat sub 10% ca trafic, iar iulie a inregistrat crestere. Anul acesta, ambele au o scadere de 10-20% si in iunie si in iulie.
Planificarea campaniilor si a spatiilor se face tinand cont de istoricul lunilor precedente si de variatiile sezoniere. Anul acesta a surprins printr-o scadere puternica de peste 30% in 2 luni. Toate formatele sunt ocupate si problemele cu neperformarea campaniilor sunt acute.
Toamna aceasta va fi interesanta, cresterea bugetelor va intrece cu mult cresterea traficului. Site-urile de stiri sunt cele care vor inregistra cele mai mari cresteri ale ocuparii spatiului si, implicit ale bugetului.
cred ca in lumea ta a scazut zf.ro la trafic. same for adv money
Poti sa te uiti aici http://stat.trafic.ro/stat/zfro/vizitatori/luna/#stat. Compara luna mai cu luna iunie si cu luna iulie.
ai dreptate vlad. pe site-urile de business se inregistreaza cele mai grave situatii de underdelivery.
nu vreau sa ma apuc de … in fine, pe scurt, iunie a fost peste aprilie pentru ambele, zf a crescut poate un pic nesperat de mult in iunie asa ca se poate explica si ca o corectie scaderea din iunie, iulie nu se poate lua in calcul caci inca nu s-a terminat. e posibil ca zf sa iasa sub -5% in timp ce ws s-a cam dus in balarii cum se zice in presa.
in fine, sezonalitatea este in acest moment f vizibila pe trafic in general (same for tiraje), dar mai vizibila dpdv trafic daca te plimbi asa pe pag 2 si apoi 3 pe mass-media. balarii taica. insa, in cazul ws si mai ales 9am, sezonalitatea a fost tot timpul mai puternica. se poate astepta deci o revenire bunicica in toamna (eu nu as face-o insa…).
si f important, pentru o publicatie (online) de business, nu e buna sezonalitatea f mare. nu de alta, dar… cititorul de business e dedicat. am auzit ca se duce partea de top manageri executive middle all of them inspre 80%!! =)))
asa ca draga vlad, sa nu intram in detalii ca nu da bine daca ma intelegi. plus ca nu vreau sa ma transform intr-un zoso, sincer, nici nu ma mai doare, si mai ales, nu vreau sa ma gandesc prea des la cea a fost pentru mine, ci mai mult la ce va fi. doar cu insemnarile, sa nu exagerezi uneori, ca poate nu avem tigari dimineata si mai prindem un comment despre … in fine.
take care, weekend racoros