E evident ca Google si Microsoft incearca sa isi fure pantalonii unii la altii. Pantalonii in discutie sunt produsele pe care orice utilizator de calculator sau de internet este nevoit sa le foloseasca. In acelasi timp, sunt produsele vedeta ale celor doua companii: Windows si suita Office pentru calculator si motorul de cautare pentru internet.
Interesul Microsoft este sa se extinda spre online, un domeniu in care nu are, inca, un cap de pod. Tinta sunt miliardele care vin din publicitate. In plus, Microsoft ar putea satisface orice nevoie ar avea un utilizator al unui calculator. Ar fi o pozitie care aduce multa putere, putere pe care Microsoft a avut-o mai dupa ce a ingropat Nescape Navigator-ul. Microsoft are magazinul de desfacere pentru a concura pantalonii Google, dar s-a trezit cam tarziu, IE are acum un competitor puternic, in plina expansiune: Mozilla Firefox.
Google are si el acelasi scop, o solutie completa pentru toate nevoile unui utilzator. Dar este putin mai in urma, inca nu are un magazin de desfacere suficient de mare pentru a concura pantalonii Microsoft. Chrome-ul este cheia de bolta pentru acest magazin si, in acelasi timp, este solutia Google pentru a muta lupta de la pantalonii sai (motoarele de cautare) in magazinele de desfacere (browserele web), in care Microsoft are probleme mari.
Personal, cred ca vom avea parte de o gama dubla de alegeri pentru pantalonii nostri (si albastri si albi), ceea ce e un lucru bun pentru ca monopolul are efecte negative pe termen lung. Nu vom purta o singura pereche de pantaloni (blugi negri de programator) pentru ca tinde sa devina uniforma si ne vom indrepta spre pantaloni crosetati.