Nu am nimic cu muzica, chiar imi place, dar nu pot suporta sunetele in Windows sau sunetele pentru taste la celulare. Poate nu sunt utilizatorul mediu (reprezentativ) de Internet, dar nu cred ca sunt singurul care nu suporta sunetul in bannere.
Daca sunetul e prea tare, imi vine sa arunc castile de pe urechi sau sar sa inchid boxele. Daca e prea incet, ma sperie sau ma chinui sa gasesc, prin 10 ferestre, care s-a trezit la viata si oracaie, bipaie sau suiera. In ultima vreme, majoritatea bannerelor au buton de sunet sau nu cicleaza sunetul (merge doar prima oara). Bannerele cu sunet au probabil o rata de click mai mare. Multi rateaza butonul de sunet si apasa din greseala pe banner.
Cel mai bine este ca butonul de sunet sa fie mare si bine evidentiat. Sunetul trebuie sa fie pornit de utilizator (eventual, chiar indemnat sa faca acest lucru). Inca astept sa vad un astfel de banner si la noi.
Aceeasi problema o au si site-urile cu sunet. Butoane care beep-aie, care suiera, muzica de fundal si sunetul la deschidere. In cel mai bun caz, sunt ok la prima accesare, dar pentru utilizatorul fidel sunt foare deranjante.
Sunetele stridente sunt cea mai la indemana metoda de a atrage atentia utilizatorilor, stii asta cel putin la fel de bine ca si mine. Insa pentru a convinge clientul sa renunte la ceea ce stie el ca functioneaza, in avantajul utilizatorului de internet, trebuie sa ii oferi o alternativa, care sa se apropie destul de mult ca efect de enervantele, stresantele, oripilantele reclame cu sunet.
Pe de alta parte,mai poate exista parerea ca, in afara de noi, cei din industrie, utilizatorii de internet din Romania nu sunt atat de afectati de agresivitatea unor bannere online. Din studiul facut de Gemius anul asta in Polonia, Lituania, Cehia, Slovacia, Ucraina, Ungaria si Romania, suntem pe ultimul loc in ceea ce preveste iritarea utilizatorilor, aproape la jumatate fata de Polonia, care e pe primul loc dpdv agresivitate perceputa, dar si dpdv bugete investite pe internet. (in Romania, studiul a luat in calcul utilizatorii Rol si Vodanet).
E foarte corecta observatia. Site-urile inca nu sunt pline de publicitate, dar un studiu facut pe site-urile intens folosite (sub 100 din cele listate) ar da cifre mult mai interesante. Cred ca e memorabil studiu de pe smartfinancial in care 98% erau de acord cu publicitatea online.
Cred ca cei care se simt cei agresati de publicitatea online au o probabilitate prea mica de a completa un astfel de formular.
In studiu nu apar intrebari legate de sunet. Cati navigheaza cu sunet si din cei care au sunet, cati sunt iritati de reclamele cu sunet.
Revin…. ne facem meseria sau ne transformam in TV din liceul meu???
Pasul 1: muncim
Pasul 2: ne jucam prin informare de la ce sursa ne-o ofera
Pasul 3: sunt om, nu standard
The music, the dj and me=
– the music
– the dj
and
– me
Cine stie versurile piesei o sa vada diferenta clara cu ochiul liber. Cine nu, intelege de ce m-am dat egocentrista.
As cita ceva din versuri, dar la No Name au cenzurat-o si ziua, la plaja.
Vreti voi???….citate!
Multumesc,
Adela
Eu am incercat anul trecut, de Craciun, sa fac ceva activ in privinta asta. Le-am trimis celor din agentii o felicitare de Craciun personalizata. 🙂
http://www.vivi.ro/publicitate/ecard2005/
Am primit felicitarea ta Vivi. Foarte faina :).
Ma astept sa apara restrictii de la jucatorii din piata privind intrusivitatea bannerelor. Si asta se va intampla de anul viitor. O sa fie un an interesant.
Ionut: studiul pe care il citezi (Gemius) nu este reprezentativ – a fost facut pe cateva site-uri, cu audienta biasata puternic spre femei. Despre smartfinancial nici nu mai vorbesc – studiile de tip poll pe un site sub 50k unici nu pot fi citate fara o mare steluta. Cu tot respectul pentru site-ul respectiv. Deci nu e chiar asa memorabil.
Vlad – intuiesti bine – pe noi deja ne preseaza utilizatorii, lipsa folosirii recomandarilor IAB naste monstri. Noi (ARBO) incercam sa fim IAB compliant, la unele agentii insa nu s-a auzit de asa ceva, respectivele best practices fiind considerate un moft de catre firmele noi de creatie de bannere care acum au descoperit flash-ul si posibilitatile rich media, ignorand marea experienta de peste Ocean si nu numai in display advertising.
Doru, stiu, in comentariul meu am si precizat ca studiul Gemius a folosit doar site-urile ROL si Vodanet, spre deosebire de articolele din presa care au relatat rezultatele studiului fara a vorbi de steluta asta, care preiau in continuare sondajele Smartfinancial sau sondajele Neogen pe care eu insumi le-am inventat la vremea lor :).
Pe de alta parte, am vorbit despre el strict informativ, nu mi-am exprimat parerea, a fost pasa la fileu 🙂
Iar clientilor si agentiilor, pentru a-i convinge ca normele IAB sunt si in ajutorul lor, nu doar al publisherilor, cred ca trebuie sa li se arate studii locale, relevante si reprezentative care sa demonstreze efectele secundare ale reclamelor deranjante, precum si efectele reclamelor “politicoase”.