Pana acum, traficul pe site-uri a crescut puternic, totusi acest tred va incetini si se va ajunge la o plafonare a traficului. Desi acest eveniment este destul de indepartat, peste 3-5 ani cred ca afecta puternic piata. De aceea cred ca de acum site-urile trebuie sa isi gandeasca strategiile pe termen lung avand in vedere un mediu concurential mult mai agresiv. De aceea costul proiectelor noi va creste si intrarea in piata va fi mai dificila.
Pana acum o crestere totala a traficului  de 100% a sustinut puternic dezvoltarea site-urilor. Ma astept ca plafonarea traficului sa aduca o concurenta inversunata intre site-urile cu public tinta asemanator. Acest lucru se va materializa si prin investitii in design-ul site-urilor si studii de funtionalitate.
Realizarea unor noi site-uri va presupune cunostinte si experienta in domeniu. Acest lucru va insemna oameni cu experienta in domeniu, deci costuri mai ridicate. Pe masura ce piata va impune studii de audienta si standarde profesionale, se vor acumula alte costuri. Toate aceste cheltuieli vor presupune planificari mai bune si atitudini mai profesioniste in piata.
este cel mai politically correct post pe care l-am citit intr-o perioada lunga de timp. adica…toata lumea stie ca ai deptate insa nu punem degetul pe i 🙂
Cred ca noua ca romani, ne lipseste in general o gandire pe termen lung. Putini au ca strategia dezvoltarea si inovarea continua. Ne multumim sa exploatam doar ce avem acum.
@vlad1, concurenta face minuni in orice domeniu
@vlad2, lasa ca o sa incepem sa gandim pe termen lung ca altfel o sa zburam de pe piata si nu o sa ne simta nimeni lipsa
Si diferenta la un moment dat nu o vor mai face numai design-urile ci si usability incorporat in ele, metodele de cautare si regasire a informatiei, interactivitatea cu utilizatorii, abordarea, etc
Insa, dupa ce toate acestea vor fi facute, batalia se va da si “afara” din web. Care site e prezent la evenimentul X sau Y, care site are mai multe reclame lipite pe “fundurile” masinilor sau mai multe tricouri cu brandul vandute.
Este dovada ca siturile nu mai sunt “situri” ci afaceri, ca brandingul e un necesar si ca in general gandirea pe termen lung aduce prima sansa.