Recentele dezbateri legate de publicarea de catre trafic.ro a datelor privind utilizatorii absoluti de pe site-uri m-au facut sa ma gandesc mai bine la intervalul de timp in care un site este vizitat de 80-90% din utilizatorii sai. Cred ca acest interval difera foarte mult de la site la site.
Este logic ca intervalul de timp sa fie altul deoarece fiecare site de continut, posteaza stiri si articole la un anumit interval de timp. Pentru site-urile cotidienelor, agregatoarele de stiri si portaluri, intervalul de timp este probabil de 2-3 zile, poate chiar si 1 zi. Pentru site-urile saptamanalelor, lunarelor si bilunarelor, deja acest interval creste la 5-7 zile dupa data postarii noilor informatii.
Site-urile de servicii si anunturi au probabil cel mai lung interval pana se ating 80% din publicul lor. O parte importanta din traficul lor este dat de motoarele de cautare, totusi, cealalta parte sunt clienti fideli care intra zilnic. Astfel se pot atinge 50-60% din utilizatori in 2-3 zile si 80% in 2-3 saptamani.
Toate aceste lucruri influenteaza modalitatea de planificare a campaniilor, numarul de bannere folosite si intervalul la care trebuie schimbate.